Συναντήσαμε τον Ελληνογερμανό συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο μιας από τις πιο πετυχημένες start ups στη χώρα μας, με αφορμή το πρόσφατο Startup Safary. Και μας μίλησε για την περιπέτεια του νέου επιχειρείν στη ζούγκλα της ελληνικής οικονομίας.
Eλληνικό δαιμόνιο, γερμανική οργανωτική ικανότητα συν πειθαρχία. Με αυτό το check in, ο Philipp Brinkmann κοιτάει πλέον από ψηλά.
Ας ξεκινήσουμε από το πρόσφατο Startup Safary Athens που συμμετείχατε. Πώς πήγε αυτό το βήμα για τα ελληνικά start ups; Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον open day event, το οποίο είχε σκοπό να δώσει βήμα σε όλες τις start up επιχειρήσεις, αν και δεν είχε την προσέλευση που αναμενόταν. Προσωπικά, περίμενα κάτι παραπάνω.
Όταν ξεκινήσαμε, ήταν μια εντελώς διαφορετική εποχή. Οι πρώτοι μας πελάτες χρησιμοποιούσαν modem 256 Kb και ούτε καν υπήρχε Facebook. Οι δυσκολίες ήταν πολλές και μεγάλες.
Αρκετές και σε διάφορους τομείς. Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι μια εταιρεία ή ένα προϊόν να μπορεί να επιβιώσει και εκτός συνόρων. Για παράδειγμα, μια νέα εταιρεία στην Πελοπόννησο που εκτρέφει και εξάγει σαλιγκάρια. Πάει πάρα πολύ καλά και έχει πάρει και βραβεία. Εξάλλου, είναι τέτοια η ποικιλία των προϊόντων στην Ελλάδα που, με ένα καλό marketing και σωστή παρουσίαση, μπορεί μια εταιρεία να γίνει global leader.
Αρχές ακόμα είχαμε βάλει, στο μηχάνημα που μας εξέδιδε τα εισιτήρια, το χαρτί ανάποδα. Πέντε η ώρα το πρωί είχα πάει στο λιμάνι, μέσα στην αγωνία, και περίμενα έναν-έναν τους πελάτες για να τους βοηθήσω.
Η travelplanet24: πώς ξεκίνησε;
Η αρχική ιδέα ξεκίνησε από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, γιατί το 2004 η οργανωμένη αγορά εισιτηρίων μέσω Internet στην Ελλάδα ήταν ανύπαρκτη. Ξεκινήσαμε λοιπόν το 2006 μ’ αυτά, για να επεκταθούμε αμέσως μετά στα αεροπορικά, το 2007. Όταν ξεκινήσαμε, ήταν βέβαια μια εντελώς διαφορετική εποχή. Οι πρώτοι μας πελάτες χρησιμοποιούσαν modem 256 Kb και ούτε καν υπήρχε Facebook. Οι δυσκολίες ήταν πολλές και μεγάλες. Παρ’ όλ’ αυτά, εξ αρχής πίστευα ότι το εγχείρημα αυτό θα είχε επιτυχία. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε αμέσως. Βέβαια, αντιμετωπίσαμε αρκετές δυσκολίες, ειδικά στην αρχή.
Διαλέξαμε τα γραφεία μας να βρίσκονται στο Συντάγμα, γιατί πιστεύουμε ότι μελλοντικά θα συγκεντρωθούν εδώ όλες οι νέες start up εταιρείες.
Πολλές φορές, αλλά αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους. Οι start up εταιρείες αποκαλούνται πολύ εύστοχα «emotional rollercoasters». Βέβαια, αυτό ισχύει για όλες τις πρωτοεμφανιζόμενες εταιρείες. Το αρχικό μας business plan ήταν πιο naif, τα είχαμε φανταστεί όλα πιο απλά, αλλά εκ των υστέρων πιστεύω ότι ήταν καλύτερα έτσι, γιατί παραμέναμε αισιόδοξοι παρά τα εμπόδια που συναντούσαμε.
Μια δύσκολη στιγμή;
Αρχές ακόμα είχαμε βάλει, στο μηχάνημα που μας εξέδιδε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, το χαρτί ανάποδα και το συνειδητοποιήσαμε πολύ μετά. Πέντε η ώρα το πρωί είχα πάει στο λιμάνι, μέσα στην αγωνία, και περίμενα έναν-έναν τους πελάτες -τότε ακόμα πολλούς τους θυμόμουν!- για να τους βοηθήσω. Τελικά, ευτυχώς, όλα πήγαν ρολόι.
Έχουμε γυμναστήριο με ομαδικά μαθήματα, αίθουσα φαγητού και, από τις αρχές της χρονιάς, θα έχουμε και ένα μικρό παιδικό σταθμό.
Εδώ υπάρχει ένα δίλημμα ανάμεσα στο τι θέλουμε και τι μας αρέσει και στο τι είναι στην πραγματικότητα αυτό που χρειάζεται η χώρα. Προσωπικά θα προτιμούσα έναν πιο sustainable και boutique τουρισμό, ο οποίος δεν θα επενέβαινε ριζικά στο περιβάλλον και δεν θα επηρέαζε την εικόνα του τοπίου. Δεν ξέρω, όμως, εάν αυτό θα ήταν αρκετό για να μπορέσει να επιβιώσει μια χώρα σαν τη δική μας. Υπάρχουν και ενδιάμεσες λύσεις, όπως αυτή ενός μεγάλου ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο, το οποίο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί παράγουν εκεί δικό τους κρασί, έχουν διάφορες βιολογικές καλλιέργειες και, γενικά, με διάφορους τρόπους προωθούν το ελληνικό προϊόν στους επισκέπτες. Όπως και να το κάνουμε βέβαια, είναι ένας πιο ποιοτικός τουρισμός, ένα πιο ακριβό προϊόν.
Θα προτιμούσα έναν πιο sustainable και boutique τουρισμό, ο οποίος δεν θα επενέβαινε ριζικά στο περιβάλλον και στο τοπίο. Δεν ξέρω, όμως, εάν αυτό θα ήταν αρκετό για να μπορέσει να επιβιώσει μια χώρα σαν τη δική μας.
Οι Έλληνες σήμερα ταξιδεύουν λιγότερο και οι προορισμοί τους περιορίζονται σε γενικές γραμμές σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Οι ξένοι, αν είναι από τα Βαλκάνια, προτιμούν το βόρειο κομμάτι της Ελλάδας: Χαλκιδική, τα νησιά εκεί γύρω και λίγο τις Σποράδες. Αν προέρχονται από βορειότερα μέρη, πάνε περισσότερο στις Κυκλάδες. Υπάρχουν πολλά νησιά επίσης που, ενώ παλιά δεν είχαν τόση επισκεψιμότητα, έχουν γίνει νέοι προορισμοί, όπως η Μήλος. Πρέπει όμως, κατά τη γνώμη μου, μετά από κάθε καλοκαιρινή περίοδο να γίνεται μια πιο σωστή ανάλυση των αριθμών ανά τόπους, γιατί υπάρχουν περιοχές που έχουν ρεκόρ επισκεψιμότητας και άλλες πολύ λιγότερο και από το σύνηθες.
Μετά από κάθε καλοκαιρινή περίοδο πρέπει να γίνεται μια πιο σωστή ανάλυση των αριθμών ανά τόπους, γιατί υπάρχουν περιοχές που έχουν ρεκόρ επισκεψιμότητας και άλλες πολύ λιγότερο και από το σύνηθες.
Δυνατά χαρτιά της Ελλάδας;
Το ελληνικό τοπίο είναι μοναδικό σε ποικιλία και ομορφιά, πρέπει όμως να γίνει πιο σωστή εκμετάλλευση. Αν μάλιστα θέλουμε να μεγαλώσουμε την τουριστική σεζόν, πρέπει να υπάρξουν οργανωμένες και συντονισμένες κινήσεις. Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα μιας τέτοιας επιτυχημένης διοργάνωσης είναι ο Μαραθώνιος. Όταν ξεκίνησε, πριν από 10 χρόνια, συμμετείχαν 10.000 άτομα. Σήμερα οι συμμετοχές έφτασαν τις 55.000 από όλο τον κόσμο. Είναι ένα άθλημα αναγνωρισμένο παγκοσμίως -ακόμα και ως ονομασία- και εμείς, που έχουμε αυτούσια την αρχική διαδρομή, δεν το είχαμε εκμεταλλευτεί σωστά ποτέ πριν. Άλλο δυνατό χαρτί της Ελλάδας είναι τα προϊόντα της. Τώρα που έχει βελτιωθεί αισθητά και το packaging, έχουμε πολλές δυνατότητες. Πρέπει να σκεφτόμαστε δημιουργικά και η Βαρκελώνη είναι ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα. Προώθησε την αρχιτεκτονική, το design, τη γαστρονομία της και έγινε μέσα σε λίγα χρόνια ένας από τους πιο αγαπημένους προορισμούς. Ο Ferran Adrià έκανε μια λίστα με τα 10 καλύτερα προϊόντα του κόσμου και σε μια από τις πρώτες θέσεις έβαλε το δικό μας αβγοτάραχο. Εμείς ακόμα δεν το έχουμε προωθήσει με ανάλογη ένταση ως gourmet προϊόν.
Κάνετε διακοπές;
Βέβαια! Όχι πολλές, αλλά κάνω. Ταξιδεύω ωστόσο πολύ λόγω επαγγέλματος, οπότε πολλές φορές μπορεί και να προτιμήσω για λίγες μέρες να μείνω σπίτι, για να ξεκουραστώ.
Με ποια εταιρεία κλείνετε εισιτήρια;
Με την travelplanet24 (γέλια).
Αγαπημένος σας προορισμός στην Ελλάδα;
Μου αρέσουν ανεξαιρέτως όλα τα νησιά, ακριβώς γιατί έχουν μεγάλη ποικιλία. Πηγαίνω συχνά Κύμη και Μήλο.
Τα προσόντα που πρέπει να έχουν οι άνθρωποί μας είναι να τους εμπνέει η αλλαγή και να βλέπουν μπροστά. Θέλουμε να έχουμε κοινούς στόχους με τους υπαλλήλους μας.
Αγαπημένο στέκι στην Αθήνα;
Είμαι άνθρωπος του κέντρου, γι’ αυτό και τα γραφεία μας βρίσκονται στο Σύνταγμα. Μένω στα Πετράλωνα και κυκλοφορώ πολύ στο κέντρο της Αθήνας. Από την άλλη, πιστεύω ότι η Αθήνα θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί πολύ και το παραθαλάσσιo κομμάτι της. Είναι μοναδικής ομορφιάς και η πλειοψηφία των Αθηναίων δεν το βιώνει καθόλου ή σπάνια. Τώρα, με τα καινούργια έργα, ελπίζω ότι αυτό θα βελτιωθεί δραστικά.
Τα γραφεία σας είναι πολύ ανθρώπινα, φιλικά ακόμα και pet friendly. Μοιάζουν με μικρογραφία του concept των γραφείων της Google…
Όταν περνάς το μεγαλύτερο τμήμα της ημέρας σου στο γραφείο, είναι απαραίτητο ο χώρος εργασίας να σε πλαισιώνει φιλικά και να είναι ευχάριστος. Τότε και η απόδοσή σου είναι πολύ καλύτερη. Έτσι σκεφτήκαμε και γι’ αυτό έχουμε γυμναστήριο με ομαδικά μαθήματα, αίθουσα φαγητού και, από τις αρχές της νέας χρονιάς, θα έχουμε και ένα μικρό παιδικό σταθμό, για τις νέες μητέρες υπαλλήλους μας. Ο στόχος είναι να φαίνεται το DNA της εταιρείας μας, ότι είμαστε μια εταιρεία τεχνολογίας. Γι’ αυτό διαλέξαμε την πλατεία Συντάγματος, γιατί πιστεύουμε ότι μελλοντικά θα συγκεντρωθούν εδώ όλες οι νέες start up εταιρείες.
Το όραμά μου είναι να γίνουμε νούμερο 1 στη ΝΑ Ευρώπη. Έτσι κι αλλιώς είμαστε ήδη στους πρώτους τρεις. Και στην Ευρώπη είμαστε στην πρώτη δεκάδα.
Ποια είναι τα απαραίτητα προσόντα ενός υπαλλήλου σας;
Να μπορούν να μαθαίνουν νέα πράγματα, να μιλάνε καλά αγγλικά, να τους εμπνέει η αλλαγή και να βλέπουν μπροστά. Θέλουμε να έχουμε κοινούς στόχους με τους υπαλλήλους μας.
Το όραμά σας;
Να γίνουμε νούμερο 1 στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Έτσι κι αλλιώς είμαστε ήδη στους πρώτους τρεις. Και στην Ευρώπη είμαστε στην πρώτη δεκάδα.
Πηγή : γράφει η Ιλεάνα Σεραφειμάκη
Andro.gr [ http://www.andro.gr/business/travel-planet-24/ ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου