Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Το Μαρτιάτικο μου φόρεσα και ήρθα να σας ευχηθώ... Καλό μήνα .!!!

Σύμφωνα με την Παράδοση μας,,, ο μάρτης ή το μαρτιάτικο φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φλεβάρη από τη μητέρα,,, και φοριέται στον καρπό του χεριού του παιδιού της,,, για ολόκληρο τον Μάρτιο,,, ώστε να μην τα μαυρίσει ο ήλιος,,, 

Επίσης,,, σε συνέχεια της Παράδοσης,,, τον μάρτη 'η μαρτιάτικο πρέπει τον αφήσει η μητέρα,,, πάνω σε μία τριανταφυλλιά όταν δει το πρώτο χελιδόνι,,, για να τον πάρουν τα χελιδόνια,,, και να χτίσουν με αυτό τη φωλιά τους,,,

<< και όταν δείς το πρώτο χελιδόνι,,, αφήσε το "μάρτη" σε ένα δέντρο,,, να το πάρει,,, για να κάνει τη φωλιά του,,, >> λέει χαρακτηριστικά η Παράδοση...

ή όπως ο λαός μας λέει: «Οπόχει κόρη ακριβή τον Μάρτη Ήλιος μη τη δει».

......και ο Κωστής Παλαμάς γράφει:

Ρόδιζ’ η πρώτη του Μάρτη μέρα
και στο παιδάκι της η μητέρα γελώντας πάει:
«Με Μάρτη έρχομαι το λαιμό σου
να στεφανώσω σαν άγγελός σου θα σε φυλάει.
Από χρυσάφι, προτού να φέξει,
με τι φροντίδα το έχω πλέξει.
Για το χρυσό μου!
Με κάθε χρώμα το έχω ντύσει ουράνιο τόξο,
που θα στολίσει τον ουρανό μου!»

Καλό Μήνα,,, με δύναμη Ψυχής & Υπομονή για όσα θα έρθουν.!!!

η υπογράφουσα 
Κουτσιλέου Κ. Μαργαρίτα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου